Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by
Project work
Author:
ISBN: 0194372251 Year: 2002 Publisher: Oxford Oxford university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Succesvol projectmanagement in de bouw
Authors: ---
ISBN: 9789043039680 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Succesvol projectmanagement in de bouw geeft een introductie tot modern en succesvol projectmanagement. Het is een praktisch leermiddel dat de noodzakelijke kennis, inzichten en vaardigheden aanreikt die nodig zijn om een project tot een goed einde te brengen. Talrijke voorbeelden uit de praktijk, herkenbare casuïstiek en concrete ervaringen van bouwprofessionals maken de theorie toegankelijk. Toetsvragen dagen de student uit om de inzichten en vaardigheden toe te passen. In dit boek ligt de focus op de uitvoerende bouw. Het is vooral bedoeld voor studenten aan hogescholen en universiteiten en voor professionals die zich laten bijscholen, maar is ook interessant voor wie zich (verder) wil verdiepen in het projectmanagement in de bouwsector.


Book
Projectmatig werken : Hoe doe je dat?
Author:
ISBN: 9789058713773 Year: 2005 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Projectmatig werken is in. Begrijpelijk, want deze manier van werken sluit uitstekend aan bij de manier waarop mensen in organisaties tegenwoordig graag werken: iedereen vindt het prettig om zelf zijn werk te organiseren, gelijkwaardig samen te werken , en concrete resultaten te leveren.&#13;In Projectmatig werken volgt u een concreet project van dichtbij. Hoofdpersoon Tessel leidt een project voor Plu Pharma, een groothandel in farmaceutische producten: ze organiseert een klantendag. Hoe pak je zoiets nu aan? Waar begin je en wat heb je nodig? Op overzichtelijke en heldere wijze beschrijft de auteur de verschillende stappen in een project. In elk hoofdstuk wisselen verhaal en theorie elkaar af en vindt u handige schema's, doumenten be checklists.&#13;Naast de gebruikelijke projectstappen komt de politiek rond projecten uitgebreid aan de orde. Een project staat nu eenmaal niet op zichzelf; verschillende partijen hebben belang bij het resultaat. Daarnaast is er veel aandacht voor een van de belangrijkste kritische succesfactoren in een project: de opdrachtgever. Hij blijft vaak onderbelicht, terwijl zijn rol van niet te onderschatten betekenis is.


Book
Basiskennis projectmanagement : Gids voor HBO-studenten.
Author:
ISBN: 9039521247 9789039521243 Year: 2003 Publisher: Schoonhoven Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Kiezen voor projectmatig werken &#13;2. Organisatie en planning &#13;3. Plan van aanpak &#13;4. Teams &#13;5. Uitvoering en afsluiting &#13;6. Cases en opdrachten&#13;&#13;


Book
Een visie op internationaal projectwerk : vakoverschrijdend collaboratief
Authors: ---
ISBN: 9030173815 9789030173816 Year: 2001 Publisher: Deurne Leuven Wolters Plantyn K.U. Leuven, Academisch Vormingsinstituut voor Leraren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Al heel wat scholen hebben een eerste stap gezet naar uitwisselingsprojecten of afstandsleren via elektronische leeromgevingen. Zij ervaren dat internationalisering misschienniet altijd van een leien dakje loopt, maar dat deze aanpak tegelijkertijd enorm verrijkend kan zijn voor leerlingen én leerkrachten. Heel wat andere scholen willen wel een internationaal project opzetten, maar weten niet goed hoe hieraan te beginnen. Dit Cahier wil beide groepen ondersteuning bieden. Het is de neerslag van ervaringen met internationale projecten die werden opgedaan in twee Comeniusprojecten aan de KUL : Mepwed en Mictep. Het boek is de neerslag van ervaringen met internationale projecten die werden opgedaan in twee Comeniusprojecten aan de K.U.L.: Mepwed en Mictep. De auteurs zien internationalisering niet als een doel op zich, maar vooral als een manier om andere vernieuwingsprojecten te realiseren. Ze leggen dan ook de link naar o.a. projectonderwijs, vaardigheidsonderwijs, leren leren en vakoverschrijdende eindtermen. Ze stellen verschillende vormen van internationale proecten voor en besteden ruim aandacht aan de opzet, de verschillende fasen en de evaluatie van internationaal projectwerk. Verder krijgt ICT, dat hierbij een belangrijke rol speelt, bijzondere aandacht. (Bron: covertekst)


Object
Werkplezier spel
Authors: --- ---
ISBN: 9789074123204 Year: 2008 Publisher: Torhout Creare

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heb je plezier in je werk? Dat is de hamvraag. Is het antwoord positief, dan is de kunst om het zo te houden. Als het antwoord negatief is, is het zinvol om na te gaan waaraan dat ligt en wat eraan kan worden gedaan. In beide gevallen kan het 'Werkplezier spel' helpen. Het uitgangspunt bij dit spel is dat werkplezier samenhangt met de redenen waarom je werkt (je werkmotieven) en het gedrag van jezelf en anderen. Het spel bestaat uit 170 kaarten, verdeeld over drie groepen:1. Werkmotieven. Bij deze redenen om te werken kun je onderscheid maken tussen twee groepen: algemene (Wat is je motivatie om te werken?) en specifieke werkmotieven (Wat waardeer je in je huidige werksituatie?). Voorbeelden van algemene werkmotieven zijn: je nuttig voelen, regelmaat in je leven hebben of in je levensonderhoud voorzien. Bij specifieke werkmotieven kun je denken aan een goede sfeer, een inspirerende leidinggevende of persoonlijke aandacht en begeleiding.2. Prettig gedrag. De centrale vraag is: Wat kun jij doen om je eigen werkplezier en dat van anderen te vergroten? Hierbij kun je onderscheid maken tussen gedrag dat te maken heeft met jezelf en je werk(plek), bijvoorbeeld 'je richten op de positieve kant van een situatie' of 'je werkplek regelmatig opruimen', en gedrag dat te maken heeft met anderen, bijvoorbeeld 'interesse tonen in elkaar' of 'positieve werkervaringen met collega's delen'.3. Onprettig gedrag. Bij deze categorie gaat het om de vraag: Welk gedrag van anderen of mezelf beïnvloedt mijn werkplezier en/of dat van anderen op een negatieve manier? Voorbeelden daarvan zijn: klagen, te hoge eisen stellen of vervelende opmerkingen maken.Toepassingsmogelijkheden binnen individuele coaching, loopbaanplanning, teambuilding, trainings- en opleidingsgroepen, intervisie(https://www.kwaliteitenspel.nl/nl/kaartspellen/nederlandstalig/werkplezierspel)


Book
Praktisch projectmanagement. 2 : Handleiding voor het vaardig voorbereiden en managen van projecten.
Authors: ---
ISBN: 9052614016 Year: 2003 Publisher: Schoonhoven Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een goed uitgewerkt projectplan legt de basis voor een goede projectuitvoering. Maar vervolgens komt het op mensen aan. En natuurlijk op de vaardigheid van de projectmanager om met iedereen in en rond het project te communiceren en een doelgerichte samenwerking tot stand te brengen. Praktisch projectmanagement 2 is een veelzijdige, praktische leidraad bij het vaardig voorbereiden en managen van allerlei typen projecten. Het geeft antwoord op de volgende vragen: &#13;- Hoe managet u uw projectomgeving? &#13;- Hoe communiceert u met uw medewerkers? &#13;- Hoe stuurt u het projectteam aan? &#13;- Hoe zorgt u dat de projectvoortgang niet in gevaar komt? &#13;- Hoe gaat u om met conflicten? &#13;- Volgens welke gedragspatronen gaan mensen te werk? &#13;- Hoe onderhandelt u in uw eigen organisatie? &#13;In Praktisch projectmanagement 2 ligt de nadruk op de sociale projectvaardigheden van de projectmanager en de interactie met de omgeving. Het dient als aanvulling op de methoden, technieken en cognitieve vaardigheden die in het eerste deel centraal stonden. Beide delen kunnen op zichzelf staan. Samen omvatten ze dé praktische kernbagage voor projectmanagement.&#13;&#13;


Book
Jongeren worden wereldburgers : the refugees project
Author:
ISBN: 9789038223667 9038223668 Year: 2014 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leertrajecten wereldburgerzin kunnen secundaire scholen helpen bij het tegengaan van schoolmoeheid, het verbeteren van hun organisatie en het versterken van de overdracht van algemene kennis. Het model van deze trajecten dat in dit boek wordt ontwikkeld, steunt zowel op een integrale benadering van de schoolfactoren die burgerzin beïnvloeden als op een uitgewerkte didactiek voor vakoverschrijdend projectwerk rond 'glokale problemen', waarbij de school samenwerkt met educatieve organisaties en verenigingen uit het plaatselijke middenveld. In de inleiding en twee korte hoofdstukken wordt de theorie zo uiteengezet dat leerkrachtenteams meteen met het model aan de slag kunnen. Het grootste deel van het boek laat de theorie echter tot leven komen in het verhaal van The Refugees Project. Steunend op dagboeken, lesmateriaal, toetsen en interviews beschrijft de auteur levendig en met een grote persoonlijke betrokkenheid hoe een aanvankelijk gemiddelde klas een jaarproject ondernam rond ' de wereld van vluchtelingen en mensen zonder papieren', hoe de leerlingen daardoor aandachtiger, kritischer en politiek minder cynisch werden, en hoe het onderwijs op die manier een simulatie kreeg van de manier waarop scholen zich zouden kunnen omvormen tot brede scholen voor wereldburgers. The Refugees Project was laureaat van de kunstwedstrijd 'Kinderen niet toegelaten' van School Zonder Racisme en van de 'Wedstrijd voor Wereldburgers' van Kleur Bekennen.


Book
Simulation in the classroom : an introduction to role-play, games and simulation in education with six established games described in detail and a directory of published material.
Authors: ---
ISBN: 0140802517 Year: 1972 Publisher: Harmondsworth Penguin books


Book
How to Teach English with Technology
Authors: ---
ISBN: 9781405847735 9781405853088 1405853085 Year: 2007 Publisher: Harlow Pearson Longman

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by