Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
English language --- Anglais (Langue) --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Etude et enseignement --- Allophones --- Engels --- Projectwerk --- secundair onderwijs --- Projectwerk. --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Succesvol projectmanagement in de bouw geeft een introductie tot modern en succesvol projectmanagement. Het is een praktisch leermiddel dat de noodzakelijke kennis, inzichten en vaardigheden aanreikt die nodig zijn om een project tot een goed einde te brengen. Talrijke voorbeelden uit de praktijk, herkenbare casuïstiek en concrete ervaringen van bouwprofessionals maken de theorie toegankelijk. Toetsvragen dagen de student uit om de inzichten en vaardigheden toe te passen. In dit boek ligt de focus op de uitvoerende bouw. Het is vooral bedoeld voor studenten aan hogescholen en universiteiten en voor professionals die zich laten bijscholen, maar is ook interessant voor wie zich (verder) wil verdiepen in het projectmanagement in de bouwsector.
Organization theory --- Production management --- Civil engineering. Building industry --- Bouwkunde --- Civiele technieken --- Projectmanagement --- Projectwerk --- 690
Choose an application
Projectmatig werken is in. Begrijpelijk, want deze manier van werken sluit uitstekend aan bij de manier waarop mensen in organisaties tegenwoordig graag werken: iedereen vindt het prettig om zelf zijn werk te organiseren, gelijkwaardig samen te werken , en concrete resultaten te leveren. In Projectmatig werken volgt u een concreet project van dichtbij. Hoofdpersoon Tessel leidt een project voor Plu Pharma, een groothandel in farmaceutische producten: ze organiseert een klantendag. Hoe pak je zoiets nu aan? Waar begin je en wat heb je nodig? Op overzichtelijke en heldere wijze beschrijft de auteur de verschillende stappen in een project. In elk hoofdstuk wisselen verhaal en theorie elkaar af en vindt u handige schema's, doumenten be checklists. Naast de gebruikelijke projectstappen komt de politiek rond projecten uitgebreid aan de orde. Een project staat nu eenmaal niet op zichzelf; verschillende partijen hebben belang bij het resultaat. Daarnaast is er veel aandacht voor een van de belangrijkste kritische succesfactoren in een project: de opdrachtgever. Hij blijft vaak onderbelicht, terwijl zijn rol van niet te onderschatten betekenis is.
650.1 )* MANAGEMENT --- management --- projectleider --- projectwerk --- teambuilding --- teamwerking --- projectmanagement --- Organization theory --- projectaanpak --- PXL-Media & Tourism 2014 --- bedrijfsleer
Choose an application
1. Kiezen voor projectmatig werken 2. Organisatie en planning 3. Plan van aanpak 4. Teams 5. Uitvoering en afsluiting 6. Cases en opdrachten
Programming --- Business management --- projectmanagement --- projectonderwijs --- systeemontwikkeling (informatica) --- #KVHB:Projectmanagement --- organisatieleer --- planning --- teamwork --- management --- 366.44 --- 650.1 )* MANAGEMENT --- projectwerk --- teambuilding --- Projectmanagement --- hoger onderwijs --- leermethoden --- project --- Projectmanagement.
Choose an application
Al heel wat scholen hebben een eerste stap gezet naar uitwisselingsprojecten of afstandsleren via elektronische leeromgevingen. Zij ervaren dat internationalisering misschienniet altijd van een leien dakje loopt, maar dat deze aanpak tegelijkertijd enorm verrijkend kan zijn voor leerlingen én leerkrachten. Heel wat andere scholen willen wel een internationaal project opzetten, maar weten niet goed hoe hieraan te beginnen. Dit Cahier wil beide groepen ondersteuning bieden. Het is de neerslag van ervaringen met internationale projecten die werden opgedaan in twee Comeniusprojecten aan de KUL : Mepwed en Mictep. Het boek is de neerslag van ervaringen met internationale projecten die werden opgedaan in twee Comeniusprojecten aan de K.U.L.: Mepwed en Mictep. De auteurs zien internationalisering niet als een doel op zich, maar vooral als een manier om andere vernieuwingsprojecten te realiseren. Ze leggen dan ook de link naar o.a. projectonderwijs, vaardigheidsonderwijs, leren leren en vakoverschrijdende eindtermen. Ze stellen verschillende vormen van internationale proecten voor en besteden ruim aandacht aan de opzet, de verschillende fasen en de evaluatie van internationaal projectwerk. Verder krijgt ICT, dat hierbij een belangrijke rol speelt, bijzondere aandacht. (Bron: covertekst)
Projectwerk --- Internationaal. --- Secondary education --- projectonderwijs --- internationalisering --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactische werkvormen --- projectwerk --- 458.9 --- 484.21 --- didactiek --- onderwijs --- uitwisselingsprojecten --- 454.2 --- Afstandsonderwijs --- Elelktronische leeromgeving --- Internationalisering --- Projectonderwijs --- 454.21 --- 454.9 --- internationalisering (ler) --- Elektronische leeromgevingen --- Uitwisselingsprogramma's --- Uitwisselingsprogramma's; s.o --- Uitwisselingsprojecten --- Vakoverschrijdend werken --- Internationaal projectwerk: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- bijzondere onderwerpen uit de onderwijspraktijk --- didactiek secundair onderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Elektronische leeromgeving --- Didactiek --- Comeniusprojecten --- Vaardigheden --- Leren leren --- Vakoverschrijdende eindtermen --- ICT --- #BSCH: vak: PAV --- Uitwisselingsproject --- Comeniusproject --- Vakoverschrijdende eindterm
Choose an application
Heb je plezier in je werk? Dat is de hamvraag. Is het antwoord positief, dan is de kunst om het zo te houden. Als het antwoord negatief is, is het zinvol om na te gaan waaraan dat ligt en wat eraan kan worden gedaan. In beide gevallen kan het 'Werkplezier spel' helpen. Het uitgangspunt bij dit spel is dat werkplezier samenhangt met de redenen waarom je werkt (je werkmotieven) en het gedrag van jezelf en anderen. Het spel bestaat uit 170 kaarten, verdeeld over drie groepen:1. Werkmotieven. Bij deze redenen om te werken kun je onderscheid maken tussen twee groepen: algemene (Wat is je motivatie om te werken?) en specifieke werkmotieven (Wat waardeer je in je huidige werksituatie?). Voorbeelden van algemene werkmotieven zijn: je nuttig voelen, regelmaat in je leven hebben of in je levensonderhoud voorzien. Bij specifieke werkmotieven kun je denken aan een goede sfeer, een inspirerende leidinggevende of persoonlijke aandacht en begeleiding.2. Prettig gedrag. De centrale vraag is: Wat kun jij doen om je eigen werkplezier en dat van anderen te vergroten? Hierbij kun je onderscheid maken tussen gedrag dat te maken heeft met jezelf en je werk(plek), bijvoorbeeld 'je richten op de positieve kant van een situatie' of 'je werkplek regelmatig opruimen', en gedrag dat te maken heeft met anderen, bijvoorbeeld 'interesse tonen in elkaar' of 'positieve werkervaringen met collega's delen'.3. Onprettig gedrag. Bij deze categorie gaat het om de vraag: Welk gedrag van anderen of mezelf beïnvloedt mijn werkplezier en/of dat van anderen op een negatieve manier? Voorbeelden daarvan zijn: klagen, te hoge eisen stellen of vervelende opmerkingen maken.Toepassingsmogelijkheden binnen individuele coaching, loopbaanplanning, teambuilding, trainings- en opleidingsgroepen, intervisie(https://www.kwaliteitenspel.nl/nl/kaartspellen/nederlandstalig/werkplezierspel)
organisatiepsychologie --- Adult education. Lifelong learning --- HRM (human resource management) --- motivatie --- arbeidstevredenheid --- 100843.jpg --- Arbeidstevredenheid --- projectwerk --- Games --- Persoonlijkheid --- Werken --- Motivatie --- Arbeidstijd --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Professionele ontwikkeling --- Teambuilding --- Loopbaanbegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Werktijd --- Spel --- Psychologie --- Volwassene --- Buitenland
Choose an application
Een goed uitgewerkt projectplan legt de basis voor een goede projectuitvoering. Maar vervolgens komt het op mensen aan. En natuurlijk op de vaardigheid van de projectmanager om met iedereen in en rond het project te communiceren en een doelgerichte samenwerking tot stand te brengen. Praktisch projectmanagement 2 is een veelzijdige, praktische leidraad bij het vaardig voorbereiden en managen van allerlei typen projecten. Het geeft antwoord op de volgende vragen: - Hoe managet u uw projectomgeving? - Hoe communiceert u met uw medewerkers? - Hoe stuurt u het projectteam aan? - Hoe zorgt u dat de projectvoortgang niet in gevaar komt? - Hoe gaat u om met conflicten? - Volgens welke gedragspatronen gaan mensen te werk? - Hoe onderhandelt u in uw eigen organisatie? In Praktisch projectmanagement 2 ligt de nadruk op de sociale projectvaardigheden van de projectmanager en de interactie met de omgeving. Het dient als aanvulling op de methoden, technieken en cognitieve vaardigheden die in het eerste deel centraal stonden. Beide delen kunnen op zichzelf staan. Samen omvatten ze dé praktische kernbagage voor projectmanagement.
managementvaardigheden --- projectmanagement --- Organization theory --- bedrijfsbeleid --- #SBIB:034.IOS --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H410 --- Projectmanagement --- 650.1 )* MANAGEMENT --- management --- managementvaardigheden (ler) --- projectwerk --- teambuilding --- teamwerking --- bedrijfsplanning --- leiding geven --- organisatieleer --- organisaties, verandering --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Beleidscyclus: algemene werken
Choose an application
Leertrajecten wereldburgerzin kunnen secundaire scholen helpen bij het tegengaan van schoolmoeheid, het verbeteren van hun organisatie en het versterken van de overdracht van algemene kennis. Het model van deze trajecten dat in dit boek wordt ontwikkeld, steunt zowel op een integrale benadering van de schoolfactoren die burgerzin beïnvloeden als op een uitgewerkte didactiek voor vakoverschrijdend projectwerk rond 'glokale problemen', waarbij de school samenwerkt met educatieve organisaties en verenigingen uit het plaatselijke middenveld. In de inleiding en twee korte hoofdstukken wordt de theorie zo uiteengezet dat leerkrachtenteams meteen met het model aan de slag kunnen. Het grootste deel van het boek laat de theorie echter tot leven komen in het verhaal van The Refugees Project. Steunend op dagboeken, lesmateriaal, toetsen en interviews beschrijft de auteur levendig en met een grote persoonlijke betrokkenheid hoe een aanvankelijk gemiddelde klas een jaarproject ondernam rond ' de wereld van vluchtelingen en mensen zonder papieren', hoe de leerlingen daardoor aandachtiger, kritischer en politiek minder cynisch werden, en hoe het onderwijs op die manier een simulatie kreeg van de manier waarop scholen zich zouden kunnen omvormen tot brede scholen voor wereldburgers. The Refugees Project was laureaat van de kunstwedstrijd 'Kinderen niet toegelaten' van School Zonder Racisme en van de 'Wedstrijd voor Wereldburgers' van Kleur Bekennen.
Projectonderwijs ; secundair onderwijs --- Burgerschap ; onderwijs ; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O444 --- burgerschap --- Democratie --- didactisch materiaal in het sociaal-cultureel werk --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsgedrag: groepswerk, projectwerk --- 301.18 --- 374 --- PXL-Education 2016 --- wereldbugerschap --- onderwijs en maatschappij --- vluchtelingen --- secundair onderwijs --- Projectonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Secundair onderwijs --- Opvoeden tot burgerzin --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- maatschappelijke vorming --- migranten
Choose an application
Simulation games in education --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:316.334.1O444 --- Education --- Educational gaming --- Gaming, Educational --- Educational games --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: groepswerk, projectwerk --- Simulation games --- Educational games. --- Simulation games in education. --- Opleiding. --- Instructive games --- Training games --- Games --- Simulation methods --- Didactic strategies --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp
Choose an application
Engels --- English as a Foreign Language --- Didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- 485.2 --- Bloggen --- CD-rom --- Chatten --- Dvd --- E-learning --- Elektronische materialen --- Elektronische portfolio --- E-mail --- ICT --- Internet --- Online --- Podcasting --- Projectwerk --- Tekstverwerking --- Vreemde talen --- Web 2.0 --- Webquest --- Websites --- Wiki's --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|